椙山女学園大学・大学院

ホーム サイトマップ

Mindog  Emily

前に戻る
プ   ロ   フ   ィ   ー   ル
所属

国際コミュニケーション学部 国際言語コミュニケーション学科

氏名

Mindog  Emily

職階

准教授

学歴

Institute of Education, University of London

学位

MA Education and Technology

職歴
2006年11月
アサヒ言語学校講師
(2007年6月まで)
2008年4月
インタラックAssistant Language Teacher
(2011年3月まで)
2011年10月
株式会社シーテイーエス ビジネス英語講師
(2013年10月まで)
2012年5月
リンゲージ事業本部 コーポレート ビジネス英語講師 
(2013年10月まで)
2012年4月
名古屋女子大学の英会話サロンのパートナー
(2013年3月まで)
2015年4月
リンゲージ事業本部 コーポレート ビジネス英語講師
(2017年3月まで)
2015年4月
名古屋女子大学児童教育学科非常勤講師
(2017年3月まで)
2016年4月
愛知学院大学総合政策学部非常勤講師
(2017年3月まで)
2016年9月
椙山女学園大学国際コミュニケーション学部非常勤講師
(2017年3月まで)
2017年4月 椙山女学園大学国際コミュニケーション学部常勤講師 (現在に至る)
専門分野

Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)

研究テーマ

Computer Assisted Language Learning (CALL), Second Language Acquisition (SLA), Autonomous Learning

所属学会

JALT (member)
JALTCALL (member)

研     究     業     績
論文

・Mindog, E. (2016) Using BYODs for self- and peer- assessments of oral production to reduce katakana pronunciation. The Language Teacher, Volume 40, Number 5, pp. 14-15.
・Mindog, E. (2016) Apps and EFL: A Case Study on the Use of Smartphone Apps to Learn English by Four Japanese University Students. JALT CALL Journal, 12(1), 3-22.

研究発表

・The utilization of smartphone apps by Japanese university students learning English as a foreign language (EFL), JALTCALL 2015, Fukuoka, June 7, 2015.
・Smartphone and Homework with Douglas Jarrell, JALTCALL and BRAIN, Tokyo, June 4, 2016.
・To App or not to App: That is the question, JALT 2016, Nagoya, November 26, 2016.

教     育     業     績
授業科目

Communicative English (Ⅲ)(Ⅳ)
Pre-Academic English(Ⅰ)
Academic Writing & Presentation B
映画と音楽で学ぶ英語
Introduction to Linguistics

そ        の        他
学部教員紹介ページ

http://www.scs.sugiyama-u.ac.jp/about/teachers/index.html

学術機関リポジトリ

https://lib.sugiyama-u.repo.nii.ac.jp/