椙山女学園大学・大学院

ホーム サイトマップ

Bjorn Fuisting

前に戻る
プ   ロ   フ   ィ   ー   ル
所属

国際コミュニケーション学部 国際言語コミュニケーション学科

氏名

Bjorn Fuisting

職階

准教授

学歴

ルンド大学大学院(スウェーデン)修了

学位

ヨーロッパ学 修士号

職歴
2003年6月
ベルリッツ・ジャパン
2008年2月
2005年4月
同志社国際中学校・高等学校
2010年3月
2005年4月
龍谷大学 国際文化学部
2011年3月
2011年4月
立命館大学 経営学部
2015年3月
2016年4月 椙山女学園大学国際コミュニケーション学部 准教授 現在に至る
専門分野

Teaching English as a Second Language (TESOL)

研究テーマ

Learner Autonomy, Extensive Reading, Peer Review, Professional Identity

所属学会

Publicity Officer, JALT Kyoto Chapter (2015-current)
Associate Member Officer, Extensive Reading SIG, JALT (2011-2014)
National Business Manager, JALT (2009-2011)
Program Chair, JALT Kyoto Chapter (2010-2011)
Publicity Officer, JALT Kyoto Chapter (2008-2010)

研     究     業     績
論文

Morgan, B., Fuisting, B., & White, J. (2014). University student attitudes towards peer review in EFL writing: A quantitative study. Language Education in Asia, 5(1), 93-116.

White, J., Morgan, B., & Fuisting, B. (2014). Peer review in EFL writing: Teacher attitudes. Perspectives 22(2), 20-27.

Fuisting, B. (2014) Principles & Practice of Extensive Reading, Journal of Extensive Reading in Foreign Language, 1(1), 15-20.

Dalton, S., & Fuisting, B. (2011) Optimizing speed reading practice for reading fluency: How many Speed Reading exercises should you do per class? Ryukoku University International Center Research Bulletin 20.

Fuisting, B., & Riffle, N.M. (2011) Adding Content and Language target to Web 2.0 projects: VoiceThread, Pixton and Xtranormal, The 2010 Pan-SIG Proceedings, 92-110.

研究発表

Peer Review in EFL Writing, JALT2015, Shizuoka, Nov 21, 2015.

Student Attitudes towards Peer Review in EFL Writing, CamTESOL, Phnom Penh, Cambodia, Feb 22, 2014.

Principles & Practice of Extensive Reading, 2nd World Congress in ER, Seoul, South Korea, Sep14, 2013.

Practice & Principles of Extensive Reading, JALT PanSIG 2013 Nagoya, 19 May, 2013.

Speed Reading Practice for EFL Learners: How much is enough? 32nd Thailand TESOL International Conference, Bangkok, Thailand, Jan 28, 2012.

EFL Speed Reading practice: How much is enough? JALT2011, Tokyo, Nov 20, 2011.

Web 2.0 Applications, Interaction, Collaboration, and eVALUate as Motivational tools in CALL classrooms, JALT CALL2010, Kyoto, May 30, 2010.

The Nuts and Bolts of Extensive Reading, JALT2009, Shizuoka, Nov 21, 2009.

The practicalities of an ER program, ER in Japan Seminar 2009, Osaka, July 5, 2009.

教     育     業     績
授業科目

Communicative English II Writing
Communicative English IV Learner Training
Communicative English V Projects
Active English C/D
Academic English Reading & Writing

そ        の        他
学部教員紹介ページ

http://www.scs.sugiyama-u.ac.jp/about/teachers/index.html

学術機関リポジトリ

https://lib.sugiyama-u.repo.nii.ac.jp/