椙山女学園大学・大学院

ホーム サイトマップ

Morrish Jaime

前に戻る
プ   ロ   フ   ィ   ー   ル
所属

国際コミュニケーション学部 国際言語コミュニケーション学科

氏名

Morrish Jaime

職階

准教授

学歴

2013/10 イギリス・スウォンジー大学(Swansea University)

学位

修士号(TEFL [Teaching English as a Foreign Language])

職歴
2007年6月
EF Language Travel 講師
2007年7月
2008年8月
岐阜県立大垣南高校他 講師
2010年8月
2009年4月
岐阜県教育委員会 アドバイザー
2012年4月
2010年8月
岐阜県立岐阜商業高校 講師
2012年8月
2014年1月
㈱全研本社(リンゲージ事業本部) 講師
2015年4月
2014年1月
UK Plus English School 講師
2016年6月
2014年4月
中部大学 非常勤講師
2016年3月
2015年4月
名古屋短期大学 非常勤講師
現在に至る
2016年4月
南山大学 専任講師
現在に至る
2017年8月
イギリス・マンチェスター大学 非常勤講師
2017年9月
2019年4月 椙山女学園大学 国際コミュニケーション学部 准教授 現在に至る
専門分野

Government Policy Initiatives
Technology
World Englishes
Vocabulary Acquisition

研究テーマ

English Medium Instruction (EMI)
Smartphones & applications
Non-Native & Native Speaker interactions
Learner autonomy

所属学会

JALT
English Teaching Professional
IATEFL
TESOL
JACET
BERA

研     究     業     績
著書

2016年4月 Active Learning With Phrases

論文

2015年4月 Learner Assessment – Methodologies in Making Language Testing More Reliable
2018年3月 Increasing students’ vocabulary through comprehensible input using extensive listening sources
2020年3月 A critical appraisal of issues arising from the implementation of English medium instruction in Japanese higher education institutions
2021年3月 A trajectory policy analysis of the JET Programme thirty-three years since its introduction: evaluating the policy’s aims, implementation, amendments and relative success of the world’s largest exchange teaching programme
2022年3月 To what extent can we discern a common process at work in the spreading and re-rooting of English across the world?
2023年3月 A Study Into the Effectiveness of WordEngine: Does it Help Learners Transfer Vocabulary to Long-Term Memory?

研究発表

2009年7月 Phonetics and Phonology for beginners
2010年7月 Phonetics and Phonology for beginners; Successful Team Teaching Practices
2011年7月 How to Make a Successful Lesson Plan
2014年1月 Opening New Doors Beyond JET
2017年1月 Intensive and Extensive Listening, building a Listening Portfolio
2017年1月 Practical Ideas for Extensive Listening
2017年2月 Demonstration of websites and podcasts for listening activities
2017年5月 Utilising Google docs for teacher self-reflection
2017年6月 Increasing student motivation and learner autonomy through extensive listening portfolios
2017年8月 Employing student interaction patterns and ice-breaking activities in the classroom
2017年11月 Increasing students’ vocabulary through comprehensible input using extensive listening sources
2017年12月 Understanding the TOEIC & IELTS tests and considering students’ and teachers’ perceptions
2019年12月 Poster presentation on English Medium Instruction at Japanese Universities
2020年02月 Workshop presentation on Extensive Listening and student-centred autonomous learning
2020年02月 Poster presentation on IELTS and TOEIC English Proficiency Tests
2021年08月 A critical review of WordEngine: Analysing its efficacy for studying vocabulary and transferring L2 words to long term memory
2022年06月 Classroom management and warm-up activities
2023年04月 Horizontal Collaboration: Intra-departmental Integration as a Bedrock for SLA

教     育     業     績
授業科目

Pre Academic English, Communicative English Classes

そ        の        他
学部教員紹介ページ

https://www.sugiyama-u.ac.jp/univ/academics/scs/comm/teacher/

学術機関リポジトリ

https://lib.sugiyama-u.repo.nii.ac.jp/