各学部・学科の教員を検索することができます。
表示された教員名をクリックすると、「専門分野」「研究テーマ」
「研究業績」など閲覧ができます。
プ ロ フ ィ ー ル |
所属 |
外国語学部 英語英米学科
|
氏名 |
Morrish Jaime |
職階 | 准教授 |
学歴 | 2013/10 イギリス・スウォンジー大学(Swansea University) |
学位 | 修士号(TEFL [Teaching English as a Foreign Language]) |
職歴 |
2007年6月
|
EF Language Travel 講師
|
2007年7月
|
2008年8月
|
岐阜県立大垣南高校他 講師
|
2010年8月
|
2009年4月
|
岐阜県教育委員会 アドバイザー
|
2012年4月
|
2010年8月
|
岐阜県立岐阜商業高校 講師
|
2012年8月
|
2014年1月
|
㈱全研本社(リンゲージ事業本部) 講師
|
2015年4月
|
2014年1月
|
UK Plus English School 講師
|
2016年6月
|
2014年4月
|
中部大学 非常勤講師
|
2016年3月
|
2015年4月
|
名古屋短期大学 非常勤講師
|
現在に至る
|
2016年4月
|
南山大学 専任講師
|
現在に至る
|
2017年8月
|
イギリス・マンチェスター大学 非常勤講師
|
2017年9月
|
2019年4月
|
椙山女学園大学 国際コミュニケーション学部 准教授
|
2024年3月
|
2024年4月 |
椙山女学園大学 外国語学部 准教授 |
現在に至る |
|
専門分野 | Government Policy Initiatives
Technology
World Englishes
Vocabulary Acquisition |
研究テーマ | English Medium Instruction (EMI)
Smartphones & applications
Non-Native & Native Speaker interactions
Learner autonomy |
所属学会 | JALT
English Teaching Professional
IATEFL
TESOL
JACET
BERA |
研 究 業 績 |
著書 | 2016年4月 Active Learning With Phrases |
論文 | 2015年4月 Learner Assessment – Methodologies in Making Language Testing More Reliable
2018年3月 Increasing students’ vocabulary through comprehensible input using extensive listening sources
2020年3月 A critical appraisal of issues arising from the implementation of English medium instruction in Japanese higher education institutions
2021年3月 A trajectory policy analysis of the JET Programme thirty-three years since its introduction: evaluating the policy’s aims, implementation, amendments and relative success of the world’s largest exchange teaching programme
2022年3月 To what extent can we discern a common process at work in the spreading and re-rooting of English across the world?
2023年3月 A Study Into the Effectiveness of WordEngine: Does it Help Learners Transfer Vocabulary to Long-Term Memory?
|
研究発表 | 2009年7月 Phonetics and Phonology for beginners
2010年7月 Phonetics and Phonology for beginners; Successful Team Teaching Practices
2011年7月 How to Make a Successful Lesson Plan
2014年1月 Opening New Doors Beyond JET
2017年1月 Intensive and Extensive Listening, building a Listening Portfolio
2017年1月 Practical Ideas for Extensive Listening
2017年2月 Demonstration of websites and podcasts for listening activities
2017年5月 Utilising Google docs for teacher self-reflection
2017年6月 Increasing student motivation and learner autonomy through extensive listening portfolios
2017年8月 Employing student interaction patterns and ice-breaking activities in the classroom
2017年11月 Increasing students’ vocabulary through comprehensible input using extensive listening sources
2017年12月 Understanding the TOEIC & IELTS tests and considering students’ and teachers’ perceptions
2019年12月 Poster presentation on English Medium Instruction at Japanese Universities
2020年02月 Workshop presentation on Extensive Listening and student-centred autonomous learning
2020年02月 Poster presentation on IELTS and TOEIC English Proficiency Tests
2021年08月 A critical review of WordEngine: Analysing its efficacy for studying vocabulary and transferring L2 words to long term memory
2022年06月 Classroom management and warm-up activities
2023年04月 Horizontal Collaboration: Intra-departmental Integration as a Bedrock for SLA |
教 育 業 績 |
授業科目 | Pre Academic English, Communicative English Classes |
そ の 他 |
学部教員紹介ページ | https://www.sugiyama-u.ac.jp/univ/academics/scs/comm/teacher/ |
学術機関リポジトリ | https://lib.sugiyama-u.repo.nii.ac.jp/ |